2012. április 9., hétfő

Régi minta új köntösben

Megtaláltam az egyik régi, majdnem 50 éves horgolásokat bemutató könyvünket.
Beleolvastam, nagyon érdekes és tanulságos volt. Hosszabban elgondolkoztam a dolgokon miatta, ettől most megkímélek mindenkit.
Ami ide tartozik, az a mintával kapcsolatos, és a horgolással.

Végiglapoztam a könyvet, és elolvastam a bevezetőt. Új horgolások a címe, 1964-ben adták ki. Megtudtam belőle, hogy akkor már modern bútorok kerültek a lakásokba, és a dolgozó nőknek kevés idejük van kézimunkázni, ezért egyszerű mintákat közölnek, amik jól mutatnak, és könnyű az elkészítésük is.

Ennek fényében nagyrészt 60-as horgolócérnával dolgoztak a tervezők.
A minták valóban egyszerűbbek, szögletesebbek, gyorsabban elkészülők. Sok szalaghorgolás van a könyvben, és sok olyan minta, amiben szinte csupa üres kockát kell horgolni.

Ebben a könyvben találtam két-három olyan mintát, amit kipróbálok.
Az első mintát meg is horgoltam. Persze nem horgolócérnából, hanem rendes kötőfonalból.

Régi minta, új módon

Ma mindenhova virág kívánkozik a ruhadarabokon, ezért jól jön egy egyszerű, gyorsan elkészíthető virág.

A leírásokról annyit, hogy aki nem tudott horgolni, az nem ebből a könyvből tanult meg, az biztos. Végtelenül egyszerű leírások, nem magyaráz túl semmit.

A virágok, amik a régi leírás alapján készültek:

az első képen látható törtfehér virág készült az eredeti leírás szerint.
12 láncszemből gyűrűt kapcsolunk, 7 láncszem, 3 egyszerre befejezett háromráhajtásos pálca, 7 láncszemet leöltünk, majd ismételjük. Összesen hatszor.


A rózsaszín virág kétráhajtásos pálcákkal és 5 láncszemmel készült.


A piros virág 8 láncszemes gyűrűbe, kétráhajtásos pálcákkal, így 5 szirom fért el a körben.
A kis sárga virág egyráhajtásos pálcákból áll, 3 láncszemmel.

Ugyanaz a minta, különböző variációkban. További variációkat is ki lehet találni, sziromszámot és pálcaméretet tekintve.

Miért jó ez a kis virág? Mert összesen két sor, ráadásul ebből az egyik a kezdő láncszemsor!
Ja, még nem említettem, de azért olvasható is a képen: margaréta a virág.

1 megjegyzés:

  1. Szépek a virágok!
    Amit a könyvben olvastál, az rímel arra, amit Maimoninál olvashatunk Szabóné kapcsán...

    VálaszTörlés